Nieuwsbericht, 19/02/2019

PERSBERICHT – Bakkerijmerk Van de Leur gaat verder als Pruvé

Edam, 19 februari 2019 – In januari 2016 werd Van de Leur Banketspecialiteiten onderdeel van het familiebedrijf Royal Smilde Bakery, eigenaar van het bekende bakkerijmerk Pruvé. Door deze overname versterkte Royal Smilde Bakery haar positie in de markt met een compleet assortiment bakkerijproducten en halffabricaten. In 2019 wordt het assortiment van de merken Van de Leur en Pruvé samengevoegd en gaat het gezamenlijk verder als Pruvé. Er is overlap in de assortimenten van de twee merken waardoor een duidelijk onderscheid ontbreekt. Door de samenvoeging van de twee merken worden de krachten op het gebied van productie, innovatie, verkoop en marketing gebundeld.

Vertrouwde kwaliteit
Pruvé ontzorgt al meer dan 50 jaar bakkers, patissiers en horeca professionals met kwalitatieve halffabricaten. Het assortiment van Van de Leur maakt dit assortiment compleet met banketspecialiteiten. Annejet Nieboer, Brandmanager Pruvé:  “Voor professionals verandert alleen de uitstraling van de producten. Alle producten behouden hun vertrouwde receptuur, inhoud en artikelnummer, onder de merkuitstraling van Pruvé.” Het betreft een zachte overgang van de verpakkingen, waarbij vanaf maart 2019 de eerste banketspecialiteiten in een Pruvé doos worden uitgeleverd. In de loop van het jaar zal het merk Van de Leur volledig verdwijnen en zullen alle producten zijn omgezet naar Pruvé.

Communicatie en Inspiratie
Royal Smilde Bakery zet aankomend jaar vol in op de halffabricaten en banketspecialiteiten van Pruvé. “De mogelijkheden met het Pruvé assortiment zijn enorm en spelen in op de wensen van de bakker in deze tijd. In 2019 gaan we de bakker hiermee inspireren. Communicatie en vernieuwing staan hierbij centraal.” Via een campagne op social media en in de vakbladen wordt niet alleen het samengaan van de twee merken gecommuniceerd, maar zullen professionals door Pruvé geïnspireerd worden om met een moderne blik te kijken naar klassieke recepten. Ook op de Bakkersvak zal groot worden uitgepakt met alle producten onder de paraplu van Pruvé en zullen verrassende variaties op bekende klassiekers worden gepresenteerd.

Royal Smilde
Royal Smilde Bakery is onderdeel van Royal Smilde, een internationaal voedingsmiddelenconcern met de hoofdvestiging in Heerenveen. Het concern werd opgericht in 1863. Royal Smilde Bakery produceert op drie productievestigingen onder de merken Pruvé, HomeMade en Fred&Ed een innovatief assortiment gebakken en ongebakken zoete en hartige snacks, patisserie producten, bakmixen en broodbeleg voor consumenten- en professionele markten wereldwijd.

——

Noot voor de redactie: Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Annejet Nieboer – a.nieboer@royalsmilde.com, T  +31 (0) 299 372 856