GRENZEN VAN HET BAKKEN VERLEGGEN

Om beter in te spelen op de diversiteit aan wensen van de klant en de consument, verlegt Smilde Bakery continue haar grenzen. Dit doet Smilde Bakery door goed te luisteren naar consumenten, het aanbieden van een uitgebreid assortiment bakkerijproducten en haar vakmanschap. Met deze bouwstenen lukt het steeds weer om het juiste, lekkere product te ontwikkelen en te produceren.

Pruvé en Van de Leur zijn de twee merken voor de professionele markt, en HomeMade voor de consumentenmarkt.

Verkoop in Nederland en Wereldwijd

In Nederland werken wij met accountmanagers, die alle marktsegmenten bedienen.  Daarnaast hebben wij in België en Duitsland eigen verkoopkantoren. Wereldwijd zijn onze producten te vinden in supermarkten in Europa, de VS, Brazilië, Australië, het Midden Oosten, Zuid Afrika en sinds kort ook in China.

Ons wereldwijde verkoop- en distributie netwerk

Productiefaciliteiten

Onze productielocaties in Edam en Bolsward beschikken over verschillende productielijnen om fill-off en bake-off producten en schuim te produceren. We kunnen verschillende deegsoorten verwerken, van Hollandse korst tot gistdeeg en zanddeeg. We maken snacks met vele soorten vullingen en variaties in smaak en vorm. De Petits Fours - van het merk Van de Leur - worden in onze productielocatie in Heerenveen geproduceerd. Bij Smilde Homebaking in Roden worden bakmixen geproduceerd. De bakmixen zijn compleet, zodat alleen nog maar water toegevoegd hoeft te worden. Er kan eindeloos gevarieerd worden met vullingen, zoals het toevoegen van stukjes chocolade, karamel of andere vullingen. Smilde Homebaking heeft een speciale assemblagelijn waar bakpakketten in lijn worden geproduceerd. Bakvormen, decoratie, vullingen en spuitzakjes worden samengesteld tot een compleet pakket.

Het Bakery Development Center

Het team van het Bakery Development Center bestaat uit een unieke combinatie van traditioneel opgeleide, ervaren bakkers en deskundige levensmiddelentechnologen. Het is de kraamkamer van onze organisatie; waar onderzoek gedaan wordt naar nieuwe technologieën en ingrediënten. Waar producten ontwikkeld en geoptimaliseerd worden en waar in nauwe samenwerking met de afdeling marketing continu gewerkt wordt aan het ontwikkelen van nieuwe concepten.

Marketing & Conceptontwikkeling

Wij stellen de klant centraal. Door een mix van de trends, categorie analyse, vragen van klanten en consumentbehoeften komen we tot vernieuwende concepten. Samen met het sales team en het Bakery Development Center, nemen wij de klant mee naar de tekentafel.

Daarnaast helpen we onze collega’s en klanten het verhaal achter onze producten te vertellen en de producten te vermarkten. Om met ons assortiment te kunnen inspelen op seizoenen en thema’s, zorgen wij voor de benodigde inspiratie.

Hoe kan het Lakenvelder saucijzenbroodje worden vermarkt?
Kinderen op een gemakkelijke manier zelf taartjes laten maken met onze fill off producten voor scholen, kinderdagverblijven etc.

Business en Customer Support

De ontwikkelingen in de markt gaan snel en dagen ons uit om morgen nog beter te presteren dan vandaag. Snel en betrouwbaar. Ons doel: de meest professionele en ondernemende bakkerij-organisatie voor onze externe en interne klanten te worden. Vooruitgang staat centraal bij alles wat we doen. Innovatie komt niet alleen tot uiting in mooie producten, maar zij ontstaat in de hele keten. Van klantcontact tot data management, van logistiek tot productie, van R&D tot marketing. Met één centraal doel: u nog beter van dienst te kunnen zijn.

Quote

“Mens & machine? Consistentie, kwaliteit en goede marge kunnen bieden, dat is de meerwaarde.” Alex Kruiter, algemeen directeur Smilde Bakery